پارتیشن ام دی اف MDF ، کابینت ام دی اف MDF آشپزخانه

پارتیشن ام دی اف MDF ، کابینت ام دی اف MDF آشپزخانه

گروه صنعتی پارسه سازه طراح و مجری انواع پارتیشن اداری و صنعتی و سقف کاذب
پارتیشن ام دی اف MDF ، کابینت ام دی اف MDF آشپزخانه

پارتیشن ام دی اف MDF ، کابینت ام دی اف MDF آشپزخانه

گروه صنعتی پارسه سازه طراح و مجری انواع پارتیشن اداری و صنعتی و سقف کاذب

پارتیشن اداری و مسکونی ( کناف یا LSF )

پارتیشن اداری یا مسکونی با شبکه فلزی گالوانیزه ( LSF ) و پوشش پانل گچی کناف 

 

پانل گچی در چهار نوع زیر عرضه می شود :  

معمولی(RG

مقاوم در برابر رطوبت(MR

مقاوم در برابر حریق (FR

مقاوم در مقابل رطوبت و حریق (FM

 

با ضخامت های 9.5، 12.5 ،15 و 18 میلیمتر و ابعاد 122 * 244 سانتیمتر عرضه می گردد.

 

و اجزاء زیرسازی دیوار شامل پروفیل U شکل گالوانیزه با عرض های مختلف نصب می گردد. 

 

عایق دیوارها از جنس پلی استایرین و گاهی پشم شیشه انتخاب می شود. 

 

برای پارتیشن های اداری یا مسکونی که در داخل فضای مسقف استفاده می شود معمولا پارتیشن ها با دو رو پوشش گچی نصب می شود 

 

اگر برای پارتیشن ها و دیوارهای پیرامونی ساختمان استفاده می شود معمولا در سمت داخلی پارتیشن ها پوشش گچی و در سمت بیرون نمای درخواستی ( معمولا فایبرسمنت ) نصب می گردد. 

 

استفاده دیگر این نوع پانل ها پوشش دادن داخلی دیوارهای سنتی یا صنعتی است که ساخته شده اند ولی نیاز به پوشش دارند در این صورت روی دیوار اصلی زیر سازی انجام شده و روی آن پوشش پانل گچی نصب می گردد. 

 

در هر صورت دیوار تمام شده این نوع پارتیشن پس از اجرا شبیه دیوارهای سنتی معمولی بوده و می توان روی آن را پس از بتونه کاری رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری نمود. 

 

مزایا :  

 

* اجرای سریع در زمان کوتاه 

* استحکام 

* عایق حرارتی مناسب 

* عایق صوتی مناسب 

* دیوار نهایی شبیه دیوار ساختمان سنتی است. 

* قابلیت پوشش با رنگ ، کاغذ دیواری ، بلکا و ... 

* عبور لوله های تاسیسات و سیم برق از داخل دیوار 

* قابلیت جابه جایی آسان در صورت لزوم 

* بدون محدودیت در معماری

 

 ساختار پارتیشن اداری یا مسکونی ( LSF ) و پوشش پانل گچی کناف 

 

سیستم های ساخت و ساز خشک (درای وال)، ساختارهای سبک و مقاوم در برابر زلزله ای هستند که از ترکیب پنل های گچی (و یا پنل های سیمانی) و پروفیل های سبک فولادی گالوانیزه ساخته می شوند. از ترکیب این دو عنصر، چهار ساختار زیر حاصل می شود:

  • دیوارهای جداکننده
  • سقف های کاذب
  • دیوارهای پوششی
  • پوشش های مقاوم در برابر حریق

دیوارهای جداکننده

دیوارهای جداکننده کناف، دیوارهای غیر باربری هستند که برای تقسیم فضاهای داخلی ساختمان استفاده می شوند. این ساختارها شامل قاب های فولادی سبک ساخته شده با مقاطع ناودانی شکل بوده که صفحات روکش دار گچی در یک یا چند لایه، به وسیله پیچ مخصوص بر روی آن ها نصب می شوند. درزهای میان این صفحات به وسیله نوار و بتونه مخصوص درزگیری شده و بدین ترتیب سطحی یکپارچه حاصل می شود. سطح بدست آمده قابلیت اجرای رنگ، کاغذ دیواری، کاشی و پوشش های دیگر را خواهد داشت. فضای خالی داخل دیوار، امکان استفاده از انواع عایق های حرارتی و صوتی را فراهم نموده و عبور و دسترسی به تأسیسات الکتریکی و مکانیکی را میسر می سازد.

 

 

سقف های کاذب

سقف های کاذب کناف ساختارهای سبکی هستند که به واسطه تولید صنعتی، دارای مشخصات فنی استاندارد بوده و جایگزین بسیار مناسبی برای سقف های کاذب غیر استاندارد ساخته شده با رابیتس و گچ می باشند. این ساختار شامل زیرسازی سبک فولادی معلق ساخته شده با مقاطع ناودانی شکل بوده که صفحات روکش دار گچی در یک یا دو لایه، به وسیله پیچ مخصوص بر روی آن ها نصب می شوند. درزهای میان این صفحات به وسیله نوار و بتونه مخصوص درزگیری شده و بدین ترتیب سطحی یکپارچه و بدون درز حاصل می شود. سطح بدست آمده قابلیت اجرای رنگ و پوشش های دیگر را خواهد داشت. فضای خالی پشت سقف کاذب، امکان استفاده از انواع عایق حرارتی و صوتی را فراهم نموده و عبور و دسترسی به تأسیسات الکتریکی و مکانیکی را میسر می سازد.

دیوارهای پوششی

دیوارهای پوششی کناف، ساختارهای سریع و کارآمدی جهت بازسازی دیوارهای بنایی قدیمی، پوشش دیوارهای بنایی جدید (نازک کاری)، بهسازی حرارتی و صوتی ساختمان ها و مقاوم سازی ساختمان ها در برابر حریق می باشند. به لحاظ ساختاری، دیوارهای پوششی، مشابه دیوارهای جداکننده کناف می باشند، با این تفاوت که پنل ها تنها در یک سمت ساختار نصب می شوند.

پوشش های مقاوم در برابر حریق

یکی از نقاط ضعف مهم سازه های فولادی، مقاومت کم آن ها در برابر حریق بوده، به طوری که در زمان کوتاهی پس از وقوع حریق، ممکن است دچار ناپایداری و فروپاشی کامل شوند. مطابق با مقررات و استانداردها، سازه های فولادی باید برای مدت زمان معینی در مقابل حریق مقاوم سازی شوند. یکی از کاربردهای صفحات گچی مقاوم در برابر حریق کناف، حفاظت سازه های فولادی از طریق پوشش تیرها و ستون ها است. در این ساختار، یک زیرسازی فلزی سبک در پیرامون تیرها و ستون ها اجرا شده که صفحات گچی بر روی این زیرسازی نصب می شوند. بدین ترتیب پوششی از صفحات مقاوم در برابر حریق، اجزای سازه ای را احاطه نموده و از این طریق سازه در برابر حریق مقاوم سازی می شود. مزیت این نوع ساختار حفاظتی، سرعت، سهولت و ارزانی آن نسبت به سایر روش ها (نظیر پوشش های بتنی) است. با استفاده از این روش، نازک کاری اجزای سازه ای نیز تامین گردیده که این امر، صرفه اقتصادی و تسریع در عملیات اجرایی را به ارمغان می آورد.

 

روش نصب دیوارهای جدا کننده کناف ( LSF ) 

 

    

 

روش نصب سقف کاذب کناف ( LSF ) 

 

    

 

روش نصب دیوارهای پوششی کناف ( LSF ) 

 

    

 

روش نصب پوشش های ضد حریق کناف ( LSF ) 

 

    

 

برای بازگشت به صفحه اول اینجا کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد